The Man in Black

The one and only.. Johnny Cash!! Jeg er vild med hans musik, der er en god blanding af country, rock og blues. Og så er der hele hans personlighed. Min far har altid været vil med Cash, og har også alle albums han kan komme i nærheden af. Selv har jeg, stærkt påvirket af den gamle, også altid værdsat den rolige dybe stemme, men faktisk startede min fascination af Johnny Cash særligt, da jeg så filmen “Walk the Line” med Joaquin Phoenix i hovedrollen. Filmen viser meget godt, at han havde en masse indre dæmoner at kæmpe med, og at livet som musiker ikke altid er en dans på roser. 

Nogle af de sange jeg hører mest, er Folsom Prison Blues fra “At Folsom Prison” albummet – et album som i øvrigt har mange rigtig gode numre og så med stemningen fra Folsom Prison, hvor den som bekendt blev indspillet. Genialt træk af Cash, i øvrigt. 
A Boy named Sue, er en anden personlig favorit, da den har humor, og så er tempoet og igen stemningen i sangen fantastisk.

To af de mest kendte numre i dag, er uden tvivl Ring of Fire og I Walk the Line. Og de er da også begge nogle af dem jeg hører meget. Den første, Ring of Fire, blev faktisk skrevet af Cash’ anden kone, sangerinden June Carter Cash. Hun skrev teksten til sangen inden de blev gift, og den handlede om deres forhold til hinanden, der på det tidspunkt var meget rodet og indviklet, ikke mindst pgan Cash, alkohol misbrug. 

